Nevíte si z něčím rady? Položte zde svůj dotaz:
Cyberpunk 2077
Cyberpunk má na staré generaci konzolí nemalé technické problémy. Nejhůře hra běží nebo v tomto případě spíše neběží na PS4.
Také to jen hlavní důvod proč byl Cyberpunk odstraněn z nabídky PlayStation Store. Pro CD PROJEKT RED to znamená opravdu vážný problém a velké finanční ztráty. Sony navíc za hru začíná vracet peníze.
Unikla informace, že očekávaný update 1.05 vyjde 21.12 a netrpělivě na něj čekají zejména hráči na PS.
Je jisté, že až se bude hra nacházet v odpovídajícím technickém stavu, tak se na digitální obchod PS vrátí.
Cyberpunk 2077 na Windows 10
Zkontrolujte verzi svého operačního systému, můžete to udělat stisknutím klávesy Win + R a zadáním „winver“. Ve Windows 10 pod 1909 může dojít k selhání, aktualizujte prosím svůj OS na nejnovější verzi. Poznámka: Zejména k haváriím dochází u starších verzí Windows 10 při spuštění, např. verze 1607 (build 14393) a verze 1703 (build 15063). Cyberpunk 2077 používá DirectX 12 – nejnovější verze byla vydána na konci roku 2017, což je později než výše zmíněné verze Windows 10.
Cyberpunk 2077 na Windows 7
Zkontrolujte verzi svého operačního systému, můžete to udělat stisknutím klávesy Win + R a zadáním „winver“. Ujistěte se, že používáte nejnovější verzi Windows 7: 7601. Ujistěte se, že používáte nejnovější grafické ovladače dostupné pro Windows 7: NVIDIA | AMD. Poznámka: Cyberpunk 2077 je hra DirectX 12 – DirectX 12 funguje ve Windows 7 díky portovacím nástrojům a některé funkce mohou být omezené. Mějte na paměti, že oficiální podpora systému Windows 7 od společnosti Microsoft skončila v lednu 2020.
Cyberpunk se těší obřímu úspěchu ale ani polskému studiu CD PROJEKT RED se nevyhýbají tzv. porodní bolesti. Řada PC hráčů si stále ztěžuje na špatnou optimalizaci, bugy a neočekávané pády celé hry.
Nejhůře na tom ale aktuálně jsou konzole již dosluhující generace (Xbox One a PS4.) Tyto konzole mají své místo na slunci definitivně za sebou, není se čemu divit, 7 let je v herním průmyslu opravdu velká doba a technologický pokrok je výrazný.
Zatím poslední vydaný patch je 1.04, který mířil primárně na konzole a nutno podotknout, že hru zlepšil. Ovšem hráči mají problémy stále. Staré konzole mají problém s udržením stabilního frame ratetu (snímková frekvence) či dokreslováním objektů. V dnešním prohlášení vývojáři slibují další opravný update 1.05, který by měl dorazit do 7 dnů. Po Vánocích bychom se měli dočkat dvou velkých aktualizací.
Co se týče mezigeneračních konzolí Xbox One X a PS4 Pro, zde jsou problému o poznání menší, konzole nemají problém udržet stabilní fps, textury se načítají včas a hra po grafické stránce vypadá daleko lépe. Není divu, tyto konzole jsou podstatně výkonnější než jejich „rodiče“ – Xbox One či PS4.
Vypadá to tedy, že se máme ještě na co těšit. Vývojáři makají na opravách a vylepšeních opravdu tvrdě. A jak již známe z minulosti o své hry se umí starat velice dobře. Proto pokud máte se hrou ať už na konzoli či PC nějaký problém, nezoufejte! Je téměř jisté, že dříve nebo později bude vše opraveno a také doplněno o spoustu nového obsahu! Vše pro vás sledujeme a budeme informovat o dalších novinkách!
Vezměte si, že tvoříte projekt který vás stojí 135 milionů dolarů. Když je projekt hotový a vy jej pouštíte ven tak čekáte, že se mu bude dařit. Když prodáte za první den přes 8 miliónů kopií a projekt vám za první den vydělá přes neuvěřitelných 500 miliónů dolarů, je to důkaz o tom, že své práci rozumíte a můžete slavit velkolepý úspěch!
A přesně tohle již nyní CD PROJEKT RED dokázal. Jak studio potvrdilo, Cyberpunk během prvního dne vydělal přes 500 miliónů dolarů a jeho dlouhý osmiletý vývoj se tedy zaplatil několikrát!
Někteří analytici odhadují, že do konce tohoto roku se prodá více než 21 miliónů kopií hry!
Celková cena Cyberpunku ještě ovšem není známa. Na rozdíl od ceny vývoje hry, který je již zmiňovaných 135 milionů dolarů. Podle některých odhadů by celková cena za tuto hru a tím myslíme jak vývoj, tak i marketing a obří PR mohla šplhat až k závratným 315 miliónům dolarů.
Jak již bylo zmíněno, hra si už stihla vydělat přes 500 miliónů dolarů takže z logiky věci vyplyne, že na sebe vydělala i v včetně marketingu. Také musíme vzpomenout na účast Keanu Reevese a jeho honorář, či reklamu na světoznámé Times Square (New York)
Hra má podle všechno velkou šanci bojovat o první místa v žebříčku o nejprodávanější hru všech dob!
Recenze Cyberpunk 2077
Mám za sebou nějaký 3 hodiny seznamování s PC hrou. Zakoupeno na GOG. Žádné bugy jsem zatím nezaznamenal. Tvorbou postavy počínaje a prvním bojem konče, můžu říct, že to zatím plní moje očekávání světa Cyberpunku.
Tak dalších cca 5 hodin je za mnou. Jízda autem je zábava, párkrát jsem zaznamenal bugy prolínání textur. Zbraně a střelba jsou velmi povedené. Co je úžasné je grafika postav a reálnost obličejů. Trochu mám problém pochopit ovládání hry ve smyslu přidávání nových implantátů atd.
Nahráno několik dalších hodin. Příběh je perfektní, na těžkou obtížnost jsou bossové opravdu těžcí, musel jsem přepnout na normální obtížnost po nějakých 10 hodinách hraní.
V podstatě rozdělujete s každým levelem body do oblastí jako je tělo a inteligence a podobně – každá z nich pak obsahuje perky, například výroba zbraní nebo hackování. Dost to ovlivňuje příběh a hru.
Jízda autem a pohyb ve městě – připomíná mi to hodně GTA – je to takové kyberpunkové GTA 🙂 Nejvíce mě ale baví motorky – to je teprve jízda. Vozidla můžete ovládat také z pohledu třetí osoby, jinak je hra z vlastního pohledu.
Nahráno dalších pár hodin. Co mě hodně baví je hackování. Proto dávám skoro všechny body do inteligence a perků rychlého hackování. Než jdete do akce, můžete doslova rozpoutat peklo v celém objektu. Ať už jde o vyřazení kamer, bojových věží nebo výbuchů a zkratování – nudit se určitě nebudete. Během boje pak lze zkratovat obvody nepřátel.
Vyšel patch 1.04 ale ve hře vidím bugy dál. Především jsou vidět občas prolínající se textury terénu a podobně. To ale na hratelnosti neubírá – přijde mi, že tím, že se hra odehrává ve světě Cyberpunku tam takové bugy tak trochu patří 🙂
Lidi na ulicích žijí vlastním životem a občas najdete i hodně extravagantní týpky. Na ulici můžete sehnat děvky, implantáty i drogy.
Postupně budu recenzi rozšiřovat, vždy po několika hodinách hraní.
Na nové konzole se počítá s podporou ray-tracingu a dalších podobných technologií. Majitelé next-gen konzolí by nejspíš nemuseli čekat tak dlouho. Odhadem je to leden 2021. Nejlépe tak v aktuální chvíli bude vypadat PC verze a to již 10. 12. 2020 – ta bude s podporou ray-tracingu jako první. Tuto technologii umožňují například grafické karty RTX.